Wednesday, November 27, 2013

Famous! | Beroemd! | "Awe inspiring image"


And here it is! The December issue of BBC Focus Magazine, with my Rhône Glacier photo in the 'Magapixel' section: Awe inspiring images of the world of science. Photo: Martin van Duijn. Published around the globe in seven languages for the international English edition, and the editions for Russia, Bulgaria, Italy, Sweden, Greece, Romania and Norway. My moment of fame?
sciencefocus.com/
You can find the photo here on my stream:
bit.ly/IiNJSx

En hier is 'ie dan! Het december nummer van BBC Focus Magazine, met mijn photo van de Rhône gletsjer in de 'Megapixel' pagina's: Awe inspiring images of the world of science. Photo: Martin van Duijn. Over de hele wereld uitgebracht in zeven verschillende talen, in de internationale engelstalige editie, en de edities voor Rusland, Bulgarije, Italië, Zweden, Griekenland, Roemenië and Noorwegen. Ben ik eventjes beroemd!
sciencefocus.com/
Je kunt de foto hier op mijn photostream vinden:
bit.ly/IiNJSx

3 comments:

  1. Prachtig! In 2001 heb ik ook aan de voet van die gletsjer gestaan. Ik had zoiets nog nooit gezien en verbaasde me erover dat je er gewoon een stukje op kon lopen. Nog verbazingwekkender is het als je bedenkt dat die sneeuw waarop je staat, al tientallen of honderden jaren oud is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik weet niet of je scherm groot genoeg is om het te kunnen zien, maar als je naar het origineel gaat, een rechte lijn omhoog trekt vanaf die roestbruine buis, ongeveer tot aan het midden van de gletsjer, dan zie je daar drie minuscuul kleine stipjes. Dat zijn drie mensen die midden op de gletsjer lopen.
      Ik ben twee keer in de gang binnen de gletsjer geweest, een keer toen ik zeven was, en drie jaar geleden - de dag dat ik deze foto maakte. In de tussenliggende jaren is de gletsjer aanzienlijk kleiner geworden.
      Wat de foto in het tijdschrift net niet laat zien, omdat de Migapixel titelbalk er net over heen is gedrukt, is een soort muur die daar is opgeworpen om smeltwater van die berg daar langs de gletsjer heen te leiden. De gletsjer zou waarschijnlijk nog harder smelten als het water er over heen zou stromen.

      Delete